23 Mayıs 2013 Perşembe

Ispanaklı Kol Böreği



 
 
Uzun zamandır ,  aklımdaydı işden geldiğim zaman kendimi yorgun hissetmezsem hamur açıp kol böreği yapmak niyetindeydim,  yani kendimce öyle kendi kendime söz vermiştim.Ama tabi naptım kendime verdiğim sözü tuttum:) Hatta bugün kol böreği yapıcam dedim eşiminde ağzı kulaklarına vardı vallahi :):):)
 
Kocacım hamur malzemelerini hazırlamada yardımcı oldu (sağ olsun işden geldiğimizde oturmaz hemen benimle birlikte mutfağa , yemek bir önce ki günden hazırsa masayı hazırlamaya yardım eder, aman nazar değmesin:) ) Normalde kol böreğini  mayalı yaparım ama bu sefer mayalanmasını beklemek istemedim mayasız yaptım , acaba nasıl olur diye düşünmedim değil ama gayet de güzel oldu zaten ince açınca hamuru ne olursa olsun o börek güzel oluyor, sizler de bilirsiniz , büyüklerimiz daha daha iyi bilir asıl.Ispanaklı ne olursa olsun çok seviyorum ben , her şey de olabilir, ayrıca normalde ben ıspanakla az soğanı kavurup öyle böreklerin içine koyarım, bu sefer mayasız yaptığım gibi çiğden koymayı tercih ettim.İkisi de güzel oluyor böyle rengi diriliği tadı kaybolmamış güzel ama diğer türlü bilirsiniz soğanın tadı geçincede bir başka enfes olur.İster öyle ister böyle canlar; ha bir de annemler aradıkların da börek yapıyorum demiştim ; işten geliyorsun bir de hamur mu açıyorsun niye yoruluyorsun al bir yufka börek yapsaydın dediler:) annecim dedim ben de biliyorum yufka almayı ama canım açma hamurdan istedi bu aralar hep istiyordum yaptım bile dedim , sen yorgun değilsen canın istiyorsa yap tabi ama yorulma diye diyorum ben dedi.Haklı tabi ki canım annem o da beni düşünüyor ne yapsın ama yemek yapma diyince yorgunluğu unuturum.Sevdiceğime yapmak da ayrı güzel benim için.Karşımda ki mutlu görünce ben de mutlu oluyorum.
 
Nasıl yaptım ise ; un, su,tuz ve 1 yumurta hamuru yoğurun yumuşak kıvama gelince bezelere ayırın, daha sonra teker teker açtıktan sonra ,          doğradığınız ıspanakları (ben biraz içine beyaz peynir ekledim) açılan hamurun üzerine koyup paylaştırın daha sonra kol böreği gibi sarın , belli aralıklarla kesip tepsiye yerleştirin.İşlem tamamlandıktan sonra bir kasede biraz yoğurt ve sıvıyağ karışımından sürün fırına verin.Afiyetler l
 
 
Sevgilerle, hoşça kalın , mutlu kalın...
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder