1 Mayıs 2013 Çarşamba

Çikolatalı Islak Kek


Tatlı, tatlı giriş yapayım en iyisi.Kayıtlarıma baktım uzun zamandır yaptığım ve paylaşmak için bekleyen tarifti ;ıslak kek.Bende daha fazla zaman geçmeden paylaşmak istedim.Herkesin bir ıslak kek tarifi vardır ve ıslak kek tarifinde genelde herkesin tarifi ya aynıdır yada tamamen farklıdır.Mutfağımda kolay kolay tatlı yaptığım görünmez çok nadirdir, öyle bir eserse yapıyorum,ıslak kek de öyle bir esintiden ortaya çıktı.Eşimi iş den beklerken bu sefer yemek değilde 5 çayı gibi bir sofra olsun istedim.Islak kek de bu sofrada nasibini aldı.Açıkçası kendim yaptım diye değil beğendim tabi eşimde.Beğendim diyorum çünkü eşim de bende sıkı tuzlular kervanındanız, tatlılarla hiç aramız yoktur, arada sırada tatlı girer midemize.Sofradan da görüntü paylaşıyorum sizlerle..

Malzemeler;

2 yumurta
1 su br.şeker
1 su br. süt
1 su br. sıvıyağ
2 su br. un
yarım paket kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yapılışı;

Öncelikle şeker ve yumurtayı iyice çırpıyoruz, daha sonra şeker, süt ve kakaoyu ekliyoruz.Bu karışımdan 1 bardak ayırıyoruz, kalan karışıma sıvı yağ,un,kabartma tozu ve vanilyayı ekliyoruz, tekrar karıştırıp kek kalıbına döküyoruz.Fırına veriyoruz.
Fırından çıkan kekin üzerine ayırdığımız karışımı döküyoruz.Karışımın daha iyi çekmesi için keki kürdanla delebilirsiniz.Dilerseniz hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.Afiyet olsun..




Sofrada ki diğer yiyecekler ise;
peynirli poğaçalar
yaprak sarma
tahin salatası
pirinç salatası.

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder