25 Mayıs 2013 Cumartesi

Enginar

Enginar kimi çok sever yada hiç sevilmez.Ama ben hep yerim :) Gerçi enginarı geç keşfettim ben , pazarda hep görüyordum ama denemek için hiç almamıştım ama bir pazar alışverişinde alıp denemek istedim tabi kılçıksız taze enginarı ilk alışım da kendisine tutulmam için büyük neden oldu.İlk yaptığımda eşim ve ben neden daha önce almamışız diye söylendik o gün bugündür soframızdan eksik etmeyiz.Çok seviyoruz. Rabbim'in yarattığı güzel lezzetlerden biri...

Karaciğerin dostu enginarı herkes yemeli bence.Garnitürlü ve limonlu enfes enfes.Genellikle bu şekilde yapıyorum, baklalı, tavuklu, etli her türlü yapılabilir.Hatta şimdi yeni ve taze çıkmış zamanında alıp derin dondurucuya koymayı düşünüyorum.

Şu şekilde ; :Önce 1 soğanı yağda kavuruyoruz, ardından 1 kavanoz garnitürü ekliyoruz biraz da tuz, altını hemen kapatıyoruz.
Aldığımız enginarları tencereye diziyoruz üzerlerine garnitürlü içi paylaştırıyoruz.Bir kase ise ; 1 çay kaşığı şeker, 1 çay kaşığı tuz,1 limon suyu, 2 yemek kaşığı zeytinyağı karıştırıp enginarların üzerine gezdirip döküyoruz.1 su bardağı suyu da en son ekleyip orta ateşte pişmeye bırakıyoruz.Sonra lokum gibi pişen enginarları mideye indiriyoruz.

Güzel lezzetler sofranızdan eksik olmasın:)

Sevgilerle..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder