28 Nisan 2013 Pazar

''TAHİNLİ ÇÖREK''


Heyoo....

Daha önce yaptığım bir tarif tahinli çörek. Tarif defterimde kayıtlı olan bir tarif idi.Hepimizin bildiği ya da yediği bir tattır, muhtemelen. 
Ben tahinli ne varsa yerim.O kadar seviyorum tahini.Hatta bir aralar tahinli ne tarif varsa araştırmıştım.Şimdilerde bir dergide okuduğum yazıda tahin kansızlığa çok iyi geldiğini okudum.Kansızlara duyurulur:) Çünkü ben kansızlığın , aneminin ta kendisiyim:) Yazıyı okuyunca çok sevindim, boşuna sevmiyormuşum dedim.
Hafif tatlı , yemesi çok lezzetli ve misafirlerinize sunacağınız bir lezzet.
Resimde ki görüntü tam düzgün olmayabilir. Malum ilk yapışım artık kusura bakmazsınız umarım:)

Tarif ise şu şekilde;

Malzemeler;

1 adet yaş maya
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay bardağı sıvı yağ
1su bardağı ılık süt
3 su bardağı un

İçi İçin; 1su bardağı tahin
              1 su bardağı şeker

Hamuru 12 eşit parçaya ayır. 2-3 cm kalınlığında açın.
Tahinli harçtan sürün. Daha sonra rulo şeklini verin.Üstünün örtüp 30 dk. dinlendirin.
Sonra uzatıp gül gibi sarın.Sardığınız kısmı hamurun alt kısmına kıvırın.
Dilerseniz üzerine yumurta sarısı sürebilirsiniz. 180 derece de pişirin.Afiyet olsunnn...:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder